Strona oraz urządzenia mobilne korzystają z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Loading...
Loading...
Slide

10-lecie kształcenia zawodowego w Volkswagen Motor Polska

Piętnastu uczniów I klasy w zawodzie mechatronik w Zespole Szkół w Chocianowie rozpoczęło 05.09 rok szkolny w Volkswagen Motor Polska.

 

Przez trzy lata będą pracować i uczyć się zawodu w ramach kształcenia dualnego. W razie zapotrzebowania VW MP oferuje zatrudnienie najlepszym absolwentom. W tym roku na jedno miejsce przypadało aż trzech kandydatów. To rekordowe zainteresowanie kształceniem zawodowym. Na inaugurację roku szkolnego młodzież przybyła z rodzicami i nauczycielami. Zaproszono także lokalne władze i media. „Realizujemy nową jakość kształcenia i jesteśmy przykładem dla całej Polski”— powiedziała Agnieszka Stefanko, koordynator kształcenia mechatroników z ramienia VW MP. Do tej pory wykształciliśmy 116 uczniów i wszyscy, którzy zdali państwowy egzamin zawodowy, zostali u nas zatrudnieni. Ponieważ była to okrągła dziesiąta rocznica współpracy pomiędzy VW MP a Zespołem Szkół w Chocianowie, nie mogło zabraknąć torta.  

 

VW MP przyłączył się w 2002 roku wraz z Zespołem Szkół w Chocianowie do projektu „Via Grensis” – Interreg III A", realizowanego przez Instytut Kształcenia Volkswagena z Zwickau (Volkswagen Bildungsinstitut). Projekt zakładał współpracę spółek koncernu z Niemiec, Czech, Słowacji i Polski w celu wdrożenia nowego zawodu mechatronika i wyrównania szans młodych ludzi na europejskim rynku pracy, a także likwidacji barier językowych. Dzięki tej inicjatywie zawód mechatronik został wpisany na listę zawodów w Polsce.

 

Ten zaakceptowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej program kształcenia w nauce zawodu mechatronik stał się punktem wyjścia dla zbudowania systemu kształcenia na poziomie zawodowym i inżynierskim w całym kraju. Na Dolnym Śląsku do dziś polkowickie rozwiązanie bazujące na niemieckim dualnym kształceniu uchodzi za wzór.