Produkt

W Volkswagen Motor Polska produkujemy najnowocześniejsze silniki wysokoprężne. Niezbędne do nich główne podzespoły jak bloki silnika, głowice, wały korbowe,korbowody i zintegrowane moduły wałka rozrządu, pochodzą z naszych linii obróbczych. Pozostałe elementy pochodzą od naszych dostawców.

Silniki z Polkowic, wytwarzane wyłącznie na zamówienie i potrzeby koncernu Volkswagen, trafiają do nowoczesnych montowni pojazdów w Polsce do Volkswagen Poznań oraz na świecie, m. in. do Niemiec, Czech i, Hiszpanii.

Od początku w polkowickiej fabryce produkujemy silniki Diesla. Najpierw byly to silniki TDI o pojemności 1,9 i 2,0 l z pompowtryskiwaczami.

Od 2008 roku wytwarzamy wysokoprężne motory w technologii Common Rail. Silniki o pojemności 1,6 l i 2,0 l spełniają europejską normę spalin EU 5.

Od 2013 roku produkujemy najnowocześniejszy silnik Diesla, tzw. MDB (niem. Modularer Dieselbaukasten – patrz zakładka Silnik MDB).

Silnik PD 1.9l – 2.0l, 2V - EU 4

Początkowo zakład w  Polkowicach produkował silniki diesla w technice z pompowtryskiwaczami. Spektrum mocy tych silników rozciągało się od 77 KW do 103 KW o pojemności 1900 oraz 2000 cm³.

Silniki te charakteryzowały się niską zawartością szkodliwych gazów  wydzielanych podczas spalania. Ponadto odznaczały się wysoką mocą i bardzo dużą rozpiętością momentu obrotowego.

Było to możliwe dzięki zastosowaniu nowoczesnego układu wtrysku bezpośredniego (pompowtrysku), który rozpylał paliwo na bardzo drobne cząstki.  Dozował także w odpowiednim czasie określoną dawkę do poszczególnych cylindrów silnika.

Z tego też powodu silniki te charakteryzowały się wyjątkowo równomiernym procesem spalania oraz znacznie cichszą pracą  w porównaniu ze zwykłymi silnikami wysokoprężnymi wówczas obecnymi na rynku.  W grudniu 2012 roku zakończono jego produkcję w polkowickiej fabryce.

Silnik CR 2.0l, 4V - EU 5 (USA) ULEV/BIN5 1.6l, 4V - EU 5

Od 2008 roku Volkswagen Motor Polska produkuje silniki w technice Common Rail o mocy od 55 KW do 103 KW (1,6/ 2,0 CR).

Są one przeznaczone do wszystkich modeli VW oraz niektórych modeli  Audi, Škody i SEATA., wytwarzanych w montowniach na całym świecie.

Silnik MDB 1.6l – 2.0l, 4V - EU 6

Patrz zakładka Silnik MDB

 

Silnik MDB

Silnik ten jest częścią strategii budowy pojazdów modułowych MQB (Modularer Querbaukasten), w których karoseria, wyposażenie i wnętrze będą zindywi...

Więcej
Główne podzespoły silnika

Obok montażu nowoczesnych, wysoce zaawansowanych silników wysokoprężnych Volkswagen Motor Polska produkuje również główne podzespoły silnika. ...

Więcej

Ta witryna używa plików cookie.
Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, oraz sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć tutaj.
Jeżeli akceptujesz naszą politykę wykorzystywania polików cookie, kliknij: nie pokazuj więcej tego komunikatu.