Strona oraz urządzenia mobilne korzystają z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Strona oraz urządzenia mobilne korzystają z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
W Volkswagen Motor Polska produkujemy najnowocześniejsze silniki wysokoprężne. Niezbędne do nich główne podzespoły jak bloki silnika, głowice, wały korbowe,korbowody i zintegrowane moduły wałka rozrządu, pochodzą z naszych linii obróbczych. Pozostałe elementy pochodzą od naszych dostawców.
Silniki z Polkowic, wytwarzane wyłącznie na zamówienie i potrzeby koncernu Volkswagen, trafiają do nowoczesnych montowni pojazdów w Polsce do Volkswagen Poznań oraz na świecie, m. in. do Niemiec, Czech i, Hiszpanii.
Od początku w polkowickiej fabryce produkujemy silniki Diesla. Najpierw byly to silniki TDI o pojemności 1,9 i 2,0 l z pompowtryskiwaczami.
Od 2008 roku wytwarzamy wysokoprężne motory w technologii Common Rail. Silniki o pojemności 1,6 l i 2,0 l spełniają europejską normę spalin EU 5.
Od 2013 roku produkujemy najnowocześniejszy silnik Diesla, tzw. MDB (niem. Modularer Dieselbaukasten – patrz zakładka Silnik MDB).
Silnik PD 1.9l – 2.0l, 2V - EU 4 |
Początkowo zakład w Polkowicach produkował silniki diesla w technice z pompowtryskiwaczami. Spektrum mocy tych silników rozciągało się od 77 KW do 103 KW o pojemności 1900 oraz 2000 cm³. Silniki te charakteryzowały się niską zawartością szkodliwych gazów wydzielanych podczas spalania. Ponadto odznaczały się wysoką mocą i bardzo dużą rozpiętością momentu obrotowego. Było to możliwe dzięki zastosowaniu nowoczesnego układu wtrysku bezpośredniego (pompowtrysku), który rozpylał paliwo na bardzo drobne cząstki. Dozował także w odpowiednim czasie określoną dawkę do poszczególnych cylindrów silnika. Z tego też powodu silniki te charakteryzowały się wyjątkowo równomiernym procesem spalania oraz znacznie cichszą pracą w porównaniu ze zwykłymi silnikami wysokoprężnymi wówczas obecnymi na rynku. W grudniu 2012 roku zakończono jego produkcję w polkowickiej fabryce. |
Silnik CR 2.0l, 4V - EU 5 (USA) ULEV/BIN5 1.6l, 4V - EU 5 |
Od 2008 roku Volkswagen Motor Polska produkuje silniki w technice Common Rail o mocy od 55 KW do 103 KW (1,6/ 2,0 CR). Są one przeznaczone do wszystkich modeli VW oraz niektórych modeli Audi, Škody i SEATA., wytwarzanych w montowniach na całym świecie. |
Silnik MDB 1.6l – 2.0l, 4V - EU 6 |
Patrz zakładka Silnik MDB |