Strona oraz urządzenia mobilne korzystają z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Loading...
Loading...
Slide

System sygnalizowania naruszeń

Nasz system zgłaszania naruszeń Whistleblower

Przestrzeganie przepisów prawa, wewnętrznych regulaminów, zasad koncernowych oraz Kodeksu Postępowania dla Partnerów Biznesowych są dla Grupy Volkswagen najwyższym priorytetem. Sukces całej Grupy oraz naszej Spółki opiera się na uczciwości (integrity) i zgodności postępowania z przepisami (compliance). Aby sprostać tym standardom, należy powziąć wiedzę o możliwych naruszeniach naszych pracowników lub dostawców i im zapobiec. Z tego powodu w Centralnym Biurze ds. Wyjaśnień funkcjonuje niezależny, bezstronny i poufny system informowania o naruszeniach.

Kluczowym filarem naszego systemu informowania o naruszeniach jest zasada sprawiedliwości proceduralnej. Gwarantuje ona jak największą ochronę sygnalistów, osób, których dotyczy zgłoszenie oraz pracowników, którzy są zaangażowani w wyjaśnienie zgłoszonego naruszenia. Obejmuje ona również możliwość anonimowego zgłaszania naruszeń i komunikacji. Zapewniamy, że nie podejmiemy żadnych działań w celu identyfikacji anonimowych sygnalistów, którzy nie nadużywają naszego systemu informowania o naruszeniach. Dyskryminacja sygnalistów i wszystkich osób biorących udział w wyjaśnieniach w Volkswagen Motor Polska, nie będzie tolerowana. Domniemanie niewinności ma zastosowanie do osób, których dotyczy naruszenie, dopóki nie zostanie ono udowodnione. Dochodzenia są prowadzone z zachowaniem najwyższej poufności, a informacje przetwarzane w sposób uczciwy i szybki, z uwzględnieniem odpowiedniej ochrony.

W jaki sposób rozpatrujemy zgłoszenie o naruszeniu?

Wykwalifikowani i doświadczeni pracownicy Centralnego Biura ds. Wyjaśnień dokładnie badają wszystkie zgłoszenia pod kątem potencjalnie poważnych naruszeń przepisów przez pracowników Grupy Volkswagen i systematycznie podejmują dalsze działania. Po pierwsze, sygnaliści otrzymują potwierdzenie odbioru zgłoszenia. Następnie Centralne Biuro ds. Wyjaśnień dokonuje oceny zgłoszenia. Obejmuje to zebranie faktów, w szczególności od osoby zgłaszającej. Tylko wtedy, gdy ta wstępna ocena wykaże podstawy do podejrzenia naruszenia, rozpocznie się dochodzenie prowadzone przez wyznaczoną jednostkę dochodzeniową. Następnie Biuro ds. Wyjaśnień ocenia wyniki dochodzenia i w przypadku wykrycia nieprawidłowości wydaje odpowiednie zalecenie w sprawie odpowiednich środków. Informacje o statusie zgłoszenia* oraz wyniku postępowania niezwłocznie przekazuje się sygnaliście.

Do Centralnego Biura ds. Wyjaśnień można również zgłaszać potencjalne naruszenia Kodeksu Postępowania dla Partnerów Biznesowych, w tym poważne zagrożenia i naruszenia praw człowieka i środowiska przez bezpośrednich i pośrednich dostawców. Dotyczy to również innych zgłoszeń, które wymagają natychmiastowego działania ze strony przedsiębiorstwa. Biuro ds. Wyjaśnień informuje właściwe jednostki, które odpowiednio zajmą się sprawą. Obejmuje to w szczególności niezbędne działania mające na celu zminimalizowanie lub wyeliminowanie naruszeń i/lub zagrożeń.

Więcej informacji na temat zasad proceduralnych naszego systemu Whistleblower znajduje się tutaj.

* Czas przetworzenia zgłoszenia jest zróżnicowany w zależności od przedmiotu procedury.

 

Jaki rodzaj naruszenia chcę zgłosić?

A. Masz zastrzeżenia lub opinie dotyczące produktu lub usługi Volkswagena?

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości dotyczące produktu, w szczególności Twojego pojazdu, opinie lub skargi dotyczące usług świadczonych przez Volkswagen Group Polska lub naszych partnerów biznesowych (np. salony samochodowe, warsztaty), prosimy o kontakt z infolinią:
Centrum Informacji Volkswagen: customer@care.volkswagen.pl

Prosimy o wyrozumiałość, że nie możemy przekierowywać tego typu spraw i się nimi zajmować ze względu na zakres odpowiedzialności.

B. Podejrzenie naruszenia do naszego systemu sygnalizowania naruszeń

System sygnalizowania naruszeń daje możliwość zgłoszenia potencjalnych naruszeń pracowników Volkswagen Motor Polska, naruszeń Kodeksu Postępowania dla Partnerów Biznesowych lub zagrożeń i naruszeń w odniesieniu do praw człowieka i ochrony środowiska w naszym łańcuchu dostaw.

----------------------------------------------------

Nie wpływa to jednak na ustawowe prawo do kontaktu z wyznaczonymi organami, jak opisano poniżej.

Centralne Biuro ds. Wyjaśnień Volkswagena jest dostępne pod następującym adresem mailowym:

io@volkswagen.de

W razie zastrzeżeń lub opinii dotyczących produktu lub usługi Volkswagena należy zwrócić się drogą opisaną pod: „Masz zastrzeżenia lub opinie dotyczące produktu lub usługi Volkswagena?”.

Centralne Biuro ds. Wyjaśnień

Adres pocztowy:
Volkswagen AG, Zentrales Aufklärungs-Office
Postfach 1717
Berliner Ring 2
38436 Wolfsburg, Germany

Osobiście:

Proszę uprzednio ustalić termin spotkania pisząc na adres:

io@volkswagen.de

Volkswagen oddaje do dyspozycji adwokatów spoza przedsiębiorstwa (Ombudsmani), którzy doradzają w kwestiach systemu sygnalizowania naruszeń i zapewniają, że zgłoszenia od sygnalistów – na życzenie także anonimowo – zostaną przekazane do Centralnego Biura ds. Wyjaśnień.

Kto chciałby skontaktować się z Ombudsmanami, znajdzie wszystkie niezbędne informacje pod tym linkiem: https://ombudsleute-der-volkswagen-ag.de/.

Z Biurem ds. Wyjaśnień można skontaktować się w ponad 65 językach za pośrednictwem internetowej platformy komunikacyjnej SpeakUP. System jest poufny i chroniony oraz oferuje możliwość anonimowego przekazywania zgłoszeń.

Dostęp do internetowego kanału zgłaszania naruszeń można uzyskać za pośrednictwem poniższego linku:

https://goto.speakup.report/volkswagen

Szczegółowe instrukcje dotyczące zgłaszania naruszeń online, za pośrednictwem aplikacji lub telefonu można znaleźć tutaj.

Możesz zostawić nam wiadomość głosową 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Po wprowadzeniu numeru telefonu (który jest przeznaczony dla kraju, w którym się znajdujesz), zostaniesz poproszony o wprowadzenie odpowiedniego kodu organizacji. Następnie możesz przesłać zgłoszenie jako wiadomość głosową. Biuro ds. Wyjaśnień otrzymuje jedynie jego transkrypcję. Zadzwoń ponownie, aby usłyszeć odpowiedź lub dodatkowe pytania od naszego zespołu.

Wybierz numer telefonu z listy dla Twojego kraju lub regionu – dla dzwoniących z terenu Polski jest to bezpłatny numer 800 012 953, dla innych lokalizacji wybierz z listy i miej przygotowany odpowiedni kod dla organizacji, tj. 122203.

Możesz również pobrać aplikację od People Intouch "SpeakUp - Listen for a change" (tylko dla urządzeń prywatnych), aby uzyskać dostęp do bezpiecznego systemu zgłoszeń. Za pośrednictwem tej aplikacji możesz przesłać zgłoszenie na piśmie lub zostawić wiadomość głosową (także anonimowo). Do tego będzie potrzebny kod organizacji, tj. 122203. Zaloguj się ponownie, aby zobaczyć odpowiedź naszego zespołu lub odpowiedzieć na dodatkowe pytania. Aby pobrać aplikację, możesz również zeskanować kod QR:

Czy masz jeszcze pytania lub potrzebujesz lokalnej osoby do kontaktu?

Pytania lub sugestie dotyczące usprawnień systemu dla zgłoszeń naruszeń można również kierować do Centralnego Biura ds. Wyjaśnień.

Ponadto we wszystkich sprawach związanych z systemem zgłaszania naruszeń można również skontaktować się z naszym lokalnym Compliance Officerem: compliance@vwmp.pl.

Zewnętrzny kanał zgłoszeń dla Polski

Centralnym organem dla dokonywania zgłoszeń zewnętrznych jest w Polsce: Rzecznik Praw Obywatelskich.